diumenge, 1 d’abril del 2012

flojera...

Acabo de veure que no escric des de dimecres... però és que heu de saber que he estat atacada per un virus que es diu "flojera", que dit així dius: oh! pobreta què deu ser això... tranquils és la manera que tenen els Xilens de dir  "mandriditis aguditis".


No certament, no he tingut mandrititis, però he estat ocupadeta!

En primer lloc, dir-vos que ja tinc el DNI Xilè a les meves mans, ja no aniré indocumentada pel carrer! Dijous pel matí vaig fer casi una hora de cua al registre civil i em van donar la tant esperada "cédula de identidad" on, entre d'altres, diu que tinc visat de resident temporari, el meu número de RUN (Rol Único Nacional), i diu que no sóc donante... al loro, pq quan me'l vaig fer em van preguntar si volia ser donante, i sense pensar-m'ho vaig dir NO, la dona em va mirar amb mala cara diria... però és que tal i com va aquí la sanitat, jo passo... vull que enviin fins a l'últim trocet d'ungla cap a casa!!

I divendres vaig acompanyar a la Lucy a tot arreu, pel matí vam anar al centre i mentres ella es tallava el cabell a una perruqueria MOLT, MOLT, I MOLT peculiar (no vaig fer foto pq em va fer vergonya), vaig estar caminant pel centre, el centre de Santiago és com el centre de tota gran ciutat però pitjor, certament turistes no se'n veuen, es veuen locals amunt i avall carregant bolsos, carteres, fornets, neveres... és un gran caos, lamento dir, que no vaig fer fotos, perquè em veia massa turista! Per la tarda em va portar a conèixer el mall de Parque Arauco, és increible com miren cap als Estats Units aquí a Santiago... Parque ARauco és un GRAN centre comercial situat al barri de Las Condes on hi van a comprar tota la gent pija de las Condes, i dic gent pija, pq el preu de la roba, sabates i comoplements que venen és força elevat... amb el que m'agrada ami anar de compres o el meu sou té molts 0's o m'hauré de reprimir! Tornant cap a casa, cap allà les 8 ens vam trobar amb un "follón" al carrer... imagineu-vos 7 milions de persones movent-se a la mateixa hora i la majoria en cotxe... vamos, un "follón"!!

El cap de setmana ha estat més relaxat, ahir dissabte vaig sortir a caminar pel barri, vaig anar pel costat del riu Mapocho per un parc que han construit fa relativament poc que es diu Parque de Uruguay, per la meva sorpresa hi havia força gent tant en bici com corrents com passejant... com que ho tinc relativament al costat de casa serà un bon lloc per anar a fer una mica d'exercici! Ara, el millor és el riu, com veieu a les fotografies molt cabal no es que porti, però bueno, estem a finals d'estius, de fet a la tardor, així que depèn de com és "comprensible" però el color de l'aigua... ahhh, la cosa és que el volen fer navegable!! #cuidao !! Seguiré atentament l'evolució d'aquest projecte...



Per la tarda vaig anar a veure el Barça al "De la Ostia", i hi havia un ambient molt maco de futbol! Montse et prenc la paraula amb la subvenció de les birres per veure el futbol ;) !! I vaig acabar el dia al pis de l'Anna i l'Omar amb uns companys de EG que també estan emigrats aquí a Santiago parlant de vortices i campanes de Gauss... mmmm massa pisco? o massa poc pisco??

I aquest matí, ha estat quan m'ha agafat la flojera, és que des de que he arribat no aconsegueixo obrir els ulls més tard de les 9! I aquest matí igual, i mira que vaig anar a dormir a les 3:30... doncs res a les 9 del matí se m'obren els ulls i res... sort que els he pogut tancar durant un parell d'horetes més... Però clar, és que entra una claror per la finestra... ahhh Els Xilens copien un munt de coses d'Espanya, però les persianes no!! Total que al final m'he espavilat i m'han fet cuinar una truita de patates (que mandons són aquests Melendez!! jeje) i després hem agafat el cotxe i hem pujat fins a Santa Maria de Manquehue on hi ha unes vistes de Santiago espectaculars!


I demà dilluns... i aviam si segueix sonant el móbil i concreto alguna cosa pel cap de setmana de 3 dies!! Petonets i abraçades de la Lucy i meus!



3 comentaris:

  1. jo nena...m'encanta!!!! quasi em fas plorar i tot!!! vale que estic sensiblera aquesta setmana però...T'ESTIMUUU

    ResponElimina
  2. floreja, eh?! ja ho van comentar el dissabte al dinar.. volem actualització diària! ;)! jo també estic florejant aquests dies.. i no saps el bé que em fa!

    petoo sisterrr!

    ResponElimina
  3. Sister, era Flojera, no floreja, que semibla que vingui de florir-se... Encara que ve a ser una cosa similar... Quan tens mandritis també t'acabes florint una mica... Ho dic per allò del telecadilla, telecasilla, etc... Mua!
    Tiettuchi

    ResponElimina