dimecres, 11 de juliol del 2012

una experiencia religiosa

Diumenge passat vaig tenir dos concerts de gospel com a punt final del projecte "Cantar llena el alma". En conseqüència, previament dimecres, dijous i dissabte vaig tenir assaig, així que podríem dir que la setmana passada vaig tenir una setmana plena de gospel.

Ja ho havia comentat alguna vegada, però al grup de gospel sempre m'ha donat la sensació de que hi havia molta gent religiosa practicant, o com a mínim molt pel poc practicant que sóc jo... doncs bé aquests dies ho he pogut corroborar, hi ha molts practicants, però no només catòlics si no que també n'hi ha de luterans o evangèlics, vaja un mix força curiós! 

Els assaigs de dimecres i dijous no van tenir res fora del normal, però dissabte, el primer que vam fer al reunir-nos va ser "orar", resar un pare nostre i després cantar... Diumenge era el dia clau, primver vam assajar i escalfar la veu al carrer ja que hi havia una altra missa a l'esglèsia i féiem més merder del normal, el primer concert era a una esglèsia luterana i durant la missa de les 12:00, per sort ja havia avisat als meus amics de manera que quan arribèssin no s'espantèssin i sortìssin corrents...  El concert crec que va estar prou bé, pel meu gust alguna part de lectures o propaganda una mica llarga però bueno com a "cantant" del cor de gospel la veritat és que ho vaig gaudir força! Després d'allà els 35 cantants ens vam distribuiïr en cotxes per anar fins al centre de "los Almendros" on feiem el segon concert.
Aprofitant que era diumenge cadascú va portar algo per dinar i vam fer un dinar de germanor amb tot el cor. Després de dinar vam fer una activitat on ens havíem de juntar en grups de 4 persones i per torns explicar a què ens dedicàvem quan no estàvem a gospel. Va ser una activitat realment força interessant, en el meu grup hi havia 5 persones de les quals vaig descobrir a 3 que tampoc són molt practicants cosa que em va fer sentir una mica menys hipòcrita dins de tot aquell grup de gent. Abans del concert de la tarda vam tenir una mica de temps lliure i vaig tenir l'oportunitat de conèixer una mica millor a la gent amb la que he compartit els últims 3 mesos els assajos.
El segon concert va ser més familiar, i un cop més m'ho vaig passar molt i molt bé, les cançons no són gaire complicades i són molt basades en déu diu allò, fa això altre i sóc creient, però el GOSPEL (god spell = palabra de déu) ja és això, i la música tot i que senzilla  s'enganxa, i si no que li diguin al Pablo i al Mariano que porten 3 dies cantant Amazing love, Amazing love... El comput total de "pare nostres" que vaig escoltar durant tot el dia puja fins a 4, així que crec que estic beneïda per unes setmanes!

Quan va acabar el diumenge, realment estava molt contenta, va ser un dia diferent però em vaig sentir molt acompanyada en tot moment, tant pels amics que em van venir a veure com pel grup de gent del cor, hi ha gent de tot tipus com en tots els grups de gent, però els que he tingut l'oportunitat de conèixer una mica millor són gent molt oberta, cadascú amb les seves creences però amb molt respecte d'un per l'altre i amb ganes de saber sobre un, de la meva nova vida a Chile i el que he deixat a Barcelona...


En arribar a casa estava feta caldo dels nervis del concert, de conèixer gent nova i feliç pels concerts, des les vivències i de les persones que vaig tenir l'oportunitat de conèixer millor. La pròxima activitat del gospel és l'últim cap de setmana de juliol que hi ha 3 tallers durant el dissabte de cant coral, solista i direcció, fins llavors descansem d'assajos per agafar forces per a un nou projecte!

Us deixo algunes fotografies del dia en general, no us espanteu per les creus o la meva imatge de Maria Magdalena!



Gràcies als que vau venir i vau aguantar tot el tostón! :)



2 comentaris:

  1. Carla, ja veus q soc jo, la teva àvia empipadora, ara via iPhone, estic instalada a Segur i ja saps q no tinc internet, pero el Pablo ha sigut tan amable de fer-me de secretari i llegirme el post de la teva experiència religiosa. Ja saps q a mi me es igual q siguis o no practicant, però no t'anirà malament q coneguis gent que ho sigui. Sempre serà una bona experiència. A la foto de Maria Magdalena, estàs guapísima i em farà molta il.lusió q el Mano o el Pablo me l'enviïn. Dona molts records i petons a tota la família xilena i diga-li a la Lucy q em recordo molt d'ella quan em banyo amb les aigües calentes de Segur q tan li agraden! Un petó molt fort per tu, q serveixi per tot l'estiu per si un cas no puc escriure fins al setembre. Iaia Fina.

    ResponElimina
  2. Hola!
    T'envio una informació sobre un concert de Pascuala Ilabara a BArcelona. POtser la teva família a Catalunya els pot fer gràcia conèixer una cantant del país que t'ha acollit.
    Mariona
    Concert acústic de Pascuala Ilabaca i Fauna dins de la seva gira europea, en el cafè del DHUB

    El proper dissabte 21 de juliol a les 19.30 hores, l’emergent cantant i compositora de Valparaíso, Xile, Pascuala Ilabaca farà un petit parèntesi en la seva gira europea de presentació del nou disc “Busco Paraíso” i oferirà un concert gratuït, acústic i íntim al Cafè DHUB (Montcada 12, Barcelona). Una gran ocasió per conèixer i gaudir d’aquesta artista que dóna una nova dimensió a la musica tradicional xilena amb la fusió de ritmes actuals.
    Aquest concert s’esdevindrà en un escenari únic, el cafè-restaurant de Laie al Disseny Hub en el Palau Marquès de Llió (antiga seu del Museu Tèxtil i de la Indumentària), un dels edificis gòtics més representatius de Barcelona.
    Pascuala Ilabaca ja ha visitat anteriorment els espais gestionats per Laie de la mà de la productora Petit Indie, concretament la llibreria cafè Laie Pau Claris, el passat 4 de juliol.

    Per a conèixer més sobre l’artista i la seva banda, podeu visitar el seu myspace: http://www.myspace.com/pascualailabaca
    També us convidem a visualitzar aquest vídeo on Pascuala Ilbaca canta “¡Ay mamita mamita!” acompanyada pel seu acordió: http://youtu.be/gdhY7jWS9tQ
    I a escoltar el tema que dóna el nom al seu penúltim disc: “Diablo rojo, Diablo verde”: http://youtu.be/ju_jU_1V0nc

    ResponElimina